English
Latviski
toggle menu
Welcome
The Journal
About the Journal
Archives
Conferences
Call for Papers
Open search
To look for articles, fill in one or several search fields.
Search for articles
To browse articles, choose one of the criteria below
Author
PhD Rita Repšienė, PhD Odeta Žukauskienė
PhD Guntis Šmidchens
Mg.art., Mg.philol. Laine Kristberga
Dr.art. Aida Savicka
Dr.sc.soc. Anda Laķe, Mg.art. Līga Vinogradova
Mg.hist. Ojārs Stepens
Mg.phil. Haralds Matulis
Dr.phil. Daina Teters
C.Phil Indra Ekmanis
Prof., Dr.art. Rūta Muktupāvela, Prof., Dr.c.soc. Anda Laķe
Dr.art. Rūta Muktupāvela, Mg.art. Agnese Treimane
PhD Egge Kulbok-Lattik
Mg.art. Kristīne Freiberga
Ph.D. Susan Ingram
Dr phil. Beata Paškevica
Dr.phil. Jānis Taurens
Mg.paed. Silvija Geikina
Mg.phil. Joanna Crawley
Dr.art. Eugenia Casini Ropa
Mg.art. Zane Kreicberga
Dr.art. Rūta Muktupāvela, Dr.sc.soc. Anda Laķe,
Mg.philol. Līvija Baumane
Dr.hab.artis. Silvija Radzobe
Iveta Tāle
Mg.philol. Jūlija Dibovska
Mg.art. Pēteris Krilovs
Agrita Ozola
Dr.art. Stella Pelše
Andris Kairišs
Dārta Dīvāne
Ieva Zemīte
Agnese Treimane
Inga Pērkone
Vēsma Lēvalde
Zane Daudziņa
Dr.philol. Kārlis Vērdiņš
Anna Auziņa
Valda Vidzemniece
Dāvis Sīmanis
Zane Šiliņa
Anita Stašulāne
Bārbala Simsone
Elīna Veinberga
Laila Niedre
Simona Sofija Valke
Sandis Laime, Juris Urtāns
Rita Lūriņa
Andris Vecumnieks
Rasma Noriņa
Ieva Vītola
Ieva Rodiņa
Ilze Knoka
Dagmāra Beitnere-Le Galla
Spodra Austruma
Agnese Hermane
Bārbala Stroda
Anda Laķe, Juris Goldmanis
Maija Dziesma
Jūlija Dibovska
Agnese Surkova
Jānis Cepītis, Lilija Jakubenoka, Juris Urtāns
Tõnno Jonuks
Tiina ÄikÄs
Laimute Balode
Jānis Cepītis, Lilija Jakubenoka
Andrzej Kuczkowski
Juha Ruohonen
Leszek P. Słupecki
Elena Tianina
Vykintas Vaitkevičius
Christer Westerdahl
Juris Urtāns, Anna Jurkāne
Edvard Zaikouski
Rūta Muktupāvela
Sandris Mūriņš
Ieva Pauloviča
Eduard Zaikovsky
Sigma Ankrava
Ieva Pīgozne-Brinkmane
Giedre Barkauskaite
Moreno Bonda
Aleksandrs Ivanovs
Otto Ķenga
Indra Lucjanova
Ritma Rungule
Henrihs Soms
Reda Šātuniene
Aušra Zabieliene
Vita Bandere
Ivars Bērziņš
Tatjana Bicjutko
Maija Burima
Jeļena Celma
Valda Čakare
Yelena Doroshenko
Eva Eglāja-Kristsone
Māra Grudule
Ilze Kačāne
Ieva Kalniņa
Juris Urtāns
Ludmila Duchic
Elvyra Usačiovaite
Daina Volkinšteine
Indre Žakevičiene
Ludmila Duchic
Ludmila Duchic, Valeri Vinokurov, Alexandr Karabanov
Baiba Dumpe
Lilija Jakubenoka
Sandis Laime
Valdis Rūsiņš
Baiba Vaska
Asta Višinskaite
Sandra Ozola
Elīna Krasovska
Sandis Laime
Ilona Ļaha
Anneli Mihkelev
Alfonsas Motuzas
Liene Ozoliņa, Juris Urtāns, Ieva Vītola
Gatis Ozoliņš
Nadežda Pazuhina
Inga Pērkone-Redoviča
Justina Prosinovska
Irena Ragaišiene
Egidija Ramanauskaite
Solveiga Selga-Timpere
Alīna Romanovska
Margarita Spirida
Jurgita Staniškyte
Māris Stinkulis
Vitālijs Šalda
Līga Ulberte
Andrey Vasilenko
Velga Vēvere
Ingrīda Vilkārse
Janīna Kursīte
Roberts Mūks
Oskars Stalidzāns
Sigita Erdmane
Inga Krūskopa
Stefānija Uļanovska
Jolanta Jurēvica
Raitis Vilciņš
Sandra Lazduzieda-Čaklā
Viktors Hausmanis
Pēteris Laķis
Dr.art. Inga Pērkone-Redoviča, Māra Ķimele
Dr.art. Inga Pērkone-Redoviča, Māra Ķimele
Mg.art. Liena Galēja
Dr.phil. Beata Paškevica
Dr.phil. Martin Mittelmeier
Dr.art. Līga Ulberte
Mg.hist., Mg.art. Rita Lūriņa
Mg.art. Ligia Cortez, Dr.phil. Jorge de Almeida
Mg.phil., Mg.art. Krista Burāne
Dr.art. Zane Šiliņa
Dr.philol. Ieva Kalniņa
Māra Mellēna
Deniss Hanovs
Anda Laķe, Baiba Tjarve, Līga Grīnberga
Liena Galēja
Zane Grigoroviča
Evita Mamaja
Kjell Rindar
Inese Sviestiņa
Valdis Tēraudkalns
Daina Teters
Harijs Tumans
Dr.art. Nataļja Jevsejeva
Dr. art. Rūta Muktupāvela, Dr. sc. soc. Anda Laķe
Linda Balode
Liene Galēja
PhD Candidate Audrius Dambrauskas, Vilnius University, Lithuania
Dr.art. Inga Pērkone, Latvian Academy of Culture, Latvia
MSc, MA, Marija Weste, Linköping University, Sweden
PhD Ewa Mazierska, University of Central Lancashire, United Kingdom
PhD candidate Inese Strupule, University College London, United Kingdom
M.A. Davide Abbatescianni, Baltic Film, Media, Arts and Communication School, Estonia
Mg.art. Zane Balčus, Latvian Academy of Culture, Latvia
Dr. hist. Vita Zelče, University of Latvia, Latvia
Dr. art. Rūta Muktupāvela
PhD Klara Bruveris, University of New South Wales, Australia
Mg. art. Agnese Zapāne, National Film Centre of Latvia, Latvia
Mg.art. Ieva Andžāne
Mg.hist. Zenta Broka-Lāce
Mg.art. Ēriks Bormanis
Prof.Dr. D. Georg Adlmaier-Herbst
Prof., Dr.sc.soc. Anda Laķe
Mg.hist., Mg.art. Ojārs Stepens
Mg.art. Agnese Treimane
Bc.sc. Laura Bukbārde
MA Mathieu Bokestael
Mg.sc.soc., LL.B Andris Kairišs
Mg.art. Liena Galeja
Mg.geogr. Jānis Matvejs
Dr. art. Inga Pērkone
Mg. paed. Uģis Nastevičs
Mg.art. Līga Sakse
Dr.phil. Andrejs Balodis, Mg.phil. Andris Hiršs, Msc., Mg.phil. Ainārs Kamoliņš
Doc., Mg.art. Zane Grigoroviča, Doc., Dr.art. Anita Vaivade
PhD candidate Linda Teikmane
Mg.sc.soc. Aija Melbārde, Bc.art. Auguste Petre, Mg. art. Zane Grigoroviča
Bc.art. Auguste Petre
Dr.iur. Vadim Mantrov
PhD Miglena Ivanova
Bc.art. Alise Taškāne
Mg.sc.soc. Valērija Želve
Mg.art. Sintija Saldābola
Mg.art. Oskars Goba
MBA Agnese Aljēna
Mg.sc.soc. Elīna Balode
Dra. Ana León-Manzanero, Dr. José Hernández Ortega
PhD Liisa Byckling
Prof., Dr.art. Inga Pērkone Redoviča, Bc.art. Dārta Ceriņa
Mag. Genny Bonilla Latorre, Dr. Ernesto Puertas Moya
Dr. art. Jānis Kudiņš
Dr.art. Dita Rietuma
PhD Anneli Saro
PhD Hedi-Liis Toome
PhD William Guynn
Mag. art. Zane Balčus
Audrius Stonys
PhD Ana León-Manzanero, PhD Iban Mañas Navarrete
PhD Jarmo Valkola
PhD Eva Näripea
Joe Kelleher
Matīss Gricmanis
Dra. María del Carmen Méndez Santos
Dra. Olvido Andújar-Molina
Dr. Iban Mañas Navarrete, Doctoranda María José Centelles Cuart
Dra. María Martínez-Atienza de Dios, Dr. Alfonso Zamorano Aguilar
Dr. Vicente J. Marcet Rodríguez
Doctorando Alfonso Rascón Caballero
Dr.art. Elīna Veinberga
Mg. art. Liena Galēja, Mg. hist., Mg. art. Ojārs Stepens
Dr. Dámaso Izquierdo-Alegría
Mag. Juan Albá Duran, Mag. Gerdientje Oggel, Dra. Olivia Espejel Nonell, Dr. Joan-Tomàs Pujolà Font
Mg.art. Jan-Erik Burkard
Mg.sc.pol. Signe Grūbe
Dr.sc.soc. Ilona Kunda
Mg.philol., Mg.art. Zane Daudziņa
PhD Anita Načisčione
Mg.art. Kristīne Freiberga, Dr.art. Baiba Tjarve, Dr.oec. Ieva Zemīte
Issue
Culture Crossroads, vol.6, 2014
Culture Crossroads, vol.5, 2011
Culture Crossroads, vol.4, 2008
Culture Crossroads, vol.3, 2006
Culture Crossroads, vol.8, 2015
Culture Crossroads, vol.2, 2006
Culture Crossroads, vol.1, 2004
In Search of Culture Crossroads, 1998
Culture Crossroads, vol.7, 2015
Culture Crossroads, vol.10, 2017
Culture Crossroads, vol.11, 2017
Culture Crossroads, vol.9, 2016
Culture Crossroads, vol.12, 2018
Culture Crossroads, vol.13, 2019
Culture Crossroads, vol.14, 2019
Culture Crossroads, vol.15, 2020
Culture Crossroads, vol. 16, 2020
Article title
THE SONG CELEBRATION AS POWER OF CULTURAL MEMORY AND A MISSION OF MODERNITY
A HERITAGE OF BALTIC SONG CELEBRATION SONGS
INTERDISCIPLINARY APPROACHES TO DOCUMENTATION OF LATVIAN PERFORMANCE ART
THE SONG AND DANCE CELEBRATION IN LITHUANIA: PUBLIC ENGAGEMENT, THE FESTIVAL’S CONCEPT AND EVALUATION
VISUAL RESEARCH METHODS IN THE STUDY OF TRADITION: THE CASE OF THE LATVIAN SONG AND DANCE CELEBRATION
KREISUMA IZPAUSMES LATVIJĀ NACISTU OKUPĀCIJAS LAIKĀ: 1941–1945
MANIFESTATIONS OF LEFTISM IN LATVIA DURING THE NAZI OCCUPATION: 1941–1945
KREISĀS IDEJAS MŪSDIENU LATVIJĀ
LEFT-WING IDEAS IN CONTEMPORARY LATVIA
THE SEMANTIC PECULIARITIES OF THE ENTRANCE OF LEFTISM ON THE STAGE OF HISTORY
STEPS OF THE NATION: LATVIAN DANCE AND IDENTITY IN THE DIASPORA
INTRODUCTION
RESTORATION OF THE LINGUISTIC TRADITION OF ETHNIC LIVS: ASPECTS OF MOTIVATION
“ART BELONGS TO THE PEOPLE!” THE SOVIET CULTURAL POLICY AND ESTONIAN COMMUNITY HOUSES
THE ECONOMIC IMPACT OF CULTURE: STUDIES AND EXPERIENCE IN LATVIA
ANNA/ASJA LACIS AND THE MULTILINGUALITY OF THE OTHER
SATURS
CONTENT
ANNAS (ASJAS) LĀCIS LOMA VALTERA BENJAMINA FILOZOFISKĀS DOMAS ĢENĒZĒ
THE ROLE OF ANNA (ASJA) LĀCIS IN THE GENESIS OF WALTER BENJAMIN’S PHILOSOPHICAL THOUGHT
NEAPOLES PASĀŽAS
THE ARCADES OF NAPLES
KREISUMA IDEJAS JAUNATNES TEĀTRA INTERPRETĀCIJĀ. 20. GADSIMTA ČETRDESMITIE – PIECDESMITIE GADI
LEFTIST IDEAS IN THE INTERPRETATION OF THE YOUTH THEATRE: THE 1940s–1950s
ANNA LĀCIS AMONG THE CREATORS OF THE IDEOLOGICAL CHILDREN’S THEATRE
THE PERCEPTION OF ASJA LACIS IN ITALY: IMPACT ON THEATRE, EDUCATION, AND POLITICS
POLITISKAIS AKTĪVISMS KĀ TEĀTRA FORMA
POLITICAL ACTIVISM AS A FORM OF THEATRE
IEVADS
ZEMGALIEŠU BIRUTAS REVOLUCIONĀRĀ DZEJA
REVOLUTIONARY POETRY OF ZEMGALIEŠU BIRUTA
VAI ČAKS (SIRDĪ) BIJA KOMUNISTS?
WAS ČAKS A COMMUNIST (AT HEART)?
PASLĒPTĀ NAUDA
DAŽAS RIETUMU MARKSISTU IDEJAS, ALBERTA BELA PROZA UN LITERĀRAIS KINEMATOGRĀFISKUMS
SEVERAL WESTERN MARXIST IDEAS: ALBERTS BELS’S PROSE AND LITERARY CINEMATOGRAPHIC APPROACH
LATVIEŠU KREISIE MĀKSLINIEKI, BOĻŠEVISMA MANIFESTĀCIJA UN ĻEBJADKINA POĒZIJA
LATVIAN LEFTIST ARTISTS, MANIFESTATIONS OF BOLSHEVISM AND LEBYADKIN’S POETICS
PERSONĪBAS NOZĪME MUZEJA LOMAS DEFINĒŠANĀ UN REALIZĀCIJĀ: TUKUMA MUZEJA PIEMĒRS (1953–1960)
THE SIGNIFICANCE OF PERSONALITY IN DEFINING AND REALISATION OF THE ROLE OF A MUSEUM: A CASE STUDY OF TUKUMS MUSEUM (1953–1960)
PROLETĀRISKĀS MĀKSLAS APRISES STARPKARU POSMA LATVIJAS KREISAJĀ PERIODIKĀ
REFLECTION OF THE PROLETARIAN ART IN THE LEFT-WING PERIODICALS OF THE INTERWAR PERIOD IN LATVIA
KULTŪRAS PRIEKŠMETU NELIKUMĪGAS APRITES MAZINĀŠANA: PER ASPERA AD ASTRA
DIMINISHING OF TRAFFICKING OF CULTURAL OBJECTS PER ASPERA AD ASTRA
KULTŪRAS UN RADOŠO INDUSTRIJU KONCEPTA ATTĪSTĪBA UN IZPRATNE LATVIJĀ
DEVELOPMENT AND UNDERSTANDING OF THE CONCEPT OF CULTURE AND CREATIVE INDUSTRIES IN LATVIA
IZAICINĀJUMI 21. GS. KULTŪRAS ORGANIZĀCIJAI – KULTŪRAS UZŅĒMĒJDARBĪBA
CHALLENGES FOR A 21st CENTURY CULTURAL ORGANISATION: CULTURAL ENTREPRENEURSHIP
RADOŠUMA AKTUALIZĀCIJA LATVIJAS DARBA TIRGŪ: RADOŠAS PERSONAS UN IZGLĪTĪBA
ACTUALISATION OF CREATIVITY IN THE LATVIAN LABOUR MARKET: CREATIVE PERSONS AND EDUCATION
ASARA UZ VAIGA. EDUARDA PĀVULA AKTIERA KODU MEKLĒJOT
A TEAR ON THE CHEEK: IN SEARCH OF EDUARDS PĀVULS’SJ151 ACTING CODE
ŠEKSPĪRA RECEPCIJA PADOMJU LATVIJĀ. OĻĢERTA KRODERA INTERPRETĀCIJAS
RECEPTION OF SHAKESPEARE IN SOVIET LATVIA: OĻĢERTS KRODERS’S INTERPRETATIONS
SKATUVES RUNA LATVIEŠU TEĀTRĪ. DEFINĪCIJA, FUNKCIJAS UN TERMINOLOĢIJAS ASPEKTI
STAGE SPEECH IN THE LATVIAN THEATRE: DEFINITION, FUNCTIONS AND TERMINOLOGY ASPECTS
KREISIE UZSKATI UN NENORMATĪVĀ SEKSUALITĀTE LATVIJĀ 20. GADSIMTA SĀKUMĀ
LEFTISM AND NON-NORMATIVE SEXUALITY IN LATVIA AT THE BEGINNING OF THE 20TH CENTURY
SIMBOLISKAIS UN SEMIOTISKAIS VIZMAS BELŠEVICAS DZEJAS POĒTIKĀ
THE SYMBOLIC AND THE SEMIOTIC IN VIZMA BELŠEVICA’S POETICS
MĪLA CĪRULE. LATVIETE MODERNĀS DEJAS PASAULĒ
MĪLA CĪRULE: A LATVIAN IN THE WORLD OF MODERN DANCE
DISCURSIVE DIVERGENCES BETWEEN FILM MEDIUM AND HISTORICAL SCIENCE
ŠEKSPĪRISKAIS CILVĒKS RENESANSES IDEJU KONTEKSTĀ
SHAKESPEARIAN MAN IN THE CONTEXT OF RENAISSANCE IDEAS
SAKRĀLĀS TELPAS FENOMENOLOĢIJA - TIBETA TEOSOFU SKATĪJUMĀ
VAMPĪRA TĒLS PASAULES UN LATVIEŠU LITERATŪRĀ
THE IMAGE OF THE VAMPIRE IN WORLD AND LATVIAN LITERATURE
METONĪMIJAS UN METAFORAS: DROŠĪBAS JOSTAS UN NUMURZĪMES TĒLI
METONYMIES AND METAPHORS: IMAGES OF THE SEAT BELT AND NUMBER PLATE
KULTŪRAS ATŠĶIRĪBAS ZINĀTNISKAS LITERATŪRAS TEKSTVEIDĒ
CULTURAL DIFFERENCES IN TEXT FORMATION IN RESEARCH PAPERS/ORGANISATION
VĒSTURISKAS PERSONAS INTERPRETĒJUMS: MORISS MĀTERLINKS LATVIEŠU LITERĀRAJĀ TEKSTĀ
AN INTERPRETATION OF A HISTORICAL PERSON: MAURICE MAETERLINCK IN THE LATVIAN LITERARY TEXT
SVĒTUPES LĪBIEŠU UPURALAS – NO SVĒTVIETAS LĪDZ TŪRISMA OBJEKTAM
CAVES LĪBIEŠU UPURALAS AT THE RIVER SVĒTUPE: FROM A SANCTUARY TO A TOURISM DESTINATION
SKATUVISKĀ ŽESTA TRANSFORMĀCIJA MODERNISMA PERIODĀ LATVIEŠU DRAMATISKAJĀ TEĀTRĪ: HISTRIONISKAIS UN VERISIMILĀRAIS KĀ ŽESTA RAKSTUROTĀJI DIVDESMITĀ GADSIMTA SĀKUMĀ
TRANSFORMATION OF STAGE GESTURE IN THE LATVIAN THEATRE IN MODERNISM: THE HISTRIONIC AND THE VERISIMILAR AS GESTURE CHARACTERISTICS AT THE BEGINNING OF THE 20th CENTURY
JURA KARLSONA DEJAS TEĀTRIS. BALETS “KARLSONS LIDO…”
JURIS KARLSONS’S DANCE THEATRE: THE BALLET “KARLSSON FLIES ...”
SVĒTUPE UN TĀS APKAIME SVĒTCIEMA PAGASTA TIESAS UN VALDES PROTOKOLOS 19. GS. 2. PUSĒ
THE RIVER SVĒTUPE AND ITS VICINITY IN PROTOCOLS OF THE COURT AND THE BOARD OF THE RURAL MUNICIPALITY IN THE SECOND HALF OF THE 19TH CENTURY
VIDZEMES SVĒTUPE VIETU STĀSTOS
THE RIVER SVĒTUPE IN PLACE NARRATIVES IN VIDZEME
DAILES TEĀTRA AKTIERMĀKSLAS PRINCIPI UN MODERNISMS (20. GS. 20.–30. GADI): FELICITAS ERTNERES IEGULDĪJUMS KUSTĪBU VALODAS IZSTRĀDĒ
PRINCIPLES OF ACTING AT THE DAILE THEATRE AND MODERNISM (1920s–1930s): FELICITA ERTNERE’S CONTRIBUTION TO THE DEVELOPMENT OF MOVEMENT LANGUAGE
PAR VAJADZĪBU PĒC “HERITOLOĢIJAS” UN “MNEMOZOFIJAS” MUZEJU TERMINOLOĢIJĀ
ABOUT THE NEED TO USE THE NOTIONS “HERITOLOGY” AND “MNEMOSOPHY” IN THE TERMINOLOGY OF MUSEUMS
IVLINA VO ROMĀNS “ATKAL BRAIDSHEDĀ” ZILO TEORIJAS SKATĪJUMĀ
EVELYN WAUGH’S NOVEL “BRIDESHEAD REVISITED” FROM THE VIEWPOINT OF THE GAY THEORY
BĪBELES MOTĪVI STĪVENA KINGA ROMĀNĀ “ZVĒRU KAPIŅI”
BIBLICAL MOTIFS IN THE NOVEL “PET SEMATARY” BY STEPHEN KING
RAIŅA NĀKOTNES CILVĒKS IĻJAS MEČŅIKOVA IDEJU KONTEKSTĀ
THE FUTURE PERSON OF RAINIS WITHIN THE CONTEXT OF ILYA MENCHIKOV’S IDEAS
VAI MĀKSLAI IR UZDEVUMS? VALSTS PASŪTĪJUMS VS RADOŠA BRĪVĪBA
DOES ART HAVE A TASK? STATE PROCUREMENT VS CREATIVE FREEDOM
PATĒRĒTĀJKULTŪRAS VĒRTĪBU REZONANSE JAUNIEŠU DOMĀŠANĀ
RESONANCE OF VALUES OF THE CONSUMPTION SOCIETY IN REASONING OF YOUTH
LATVIJAS FESTIVĀLU MĒRĶORIENTĀCIJA MENEDŽMENTA UN KULTŪRPOLITIKAS KONTEKSTĀ
OBJECTIVES AND FOCUS OF FESTIVALS IN LATVIA WITHIN THE CONTEXT OF MANAGEMENT AND CULTURAL POLICY
CITAS NEKURZEMES: RELIĢISKĀ DIMENSIJA FANTĀZIJAS ŽANRA LITERATŪRĀ
KULTŪRAS KANONS KĀ KULTŪRPOLITIKAS PROGRAMMA: TĀ ATTĪSTĪBAS POLITISKI IDEOLOĢISKIE PRIEKŠNOSACĪJUMI UN PERSPEKTĪVAS
CULTURAL CANON AS A CULTURAL POLICY PROGRAMME: POLITICAL AND IDEOLOGICAL PRECONDITIONS AND PERSPECTIVES OF ITS DEVELOPMENT
STARPKULTŪRU KOMPETENCES NOZĪME STARPTAUTISKAJĀS MILITĀRAJĀS OPERĀCIJĀS
SIGNIFICANCE OF INTERCULTURAL COMPETENCES IN INTERNATIONAL MILITARY OPERATIONS
LITERĀRAIS KINEMATOGRĀFISKUMS UN BĪBELES MOTĪVI ALBERTA BELA ROMĀNĀ “SAUCĒJA BALSS”
LITERARY CINEMATOGRAPHIC STYLE AND THE BIBLICAL MOTIFS IN THE NOVEL “THE VOICE OF THE CALLER” BY ALBERTS BELS
CILVĒKA ATVEIDOJUMS LATVIJAS AKTIERKINO. PADOMJU PERIODS
DEPICTION OF THE HUMAN BEING IN LATVIAN FEATURE FILMS. THE SOVIET PERIOD
THE HISTORY OF RESEARCH ON LATVIAN CUP-MARKED STONES
AN ARCHAEOLOGY OF HOLY PLACES: CAN WE FIND ‘FORGOTTEN’ SACRED SITES?
WHAT MAKES A STONE A SIEIDI, OR HOW TO RECOGNIZE A HOLY PLACE?
THE ROOTS ‘GOD’ AND ‘HOLY’ IN LATVIAN TOPONYMY
THE CONNECTION OF MYTHOLOGICAL STONES TO DEITIES OF THE EARTH AND LOWER WORLD, AND THEIR PLACE IN THE SACRED LANDSCAPE
SPACE, TIME AND FUNCTION. GÓRA CHEŁMSKA NEAR KOSZALIN IN THE MIDDLE AGES
GIANT, DEVIL OR DEATH? THE FINNISH KOLJO IN MYTHOLOGY, TOPONYMS, FOLKLORE AND ARCHAEOLOGY
HOLY GROVES IN GERMANIC AND SLAVIC BELIEFS
INHABITANTS OF THE HOLY RIVER OF NOVGOROD: THE VOLKHOV IN THE HISTORIC, CULTURAL AND MYTHOLOGICAL TRADITION OF MEDIEVAL NOVGOROD
MYTHOLOGICAL, HOLY OR CULT PLACES?
MICROCOSMS AND BORDERS – ON CENTRALITY AND LINEARITY IN CONNECTION WITH HOLY OR SACRED PLACES
HOW MANY RADOGOŠČES WERE THERE, OR THE MOST POPULAR TYPES OF SLAVONIC SANCTUARIES
LATVIEŠU ŠĶIRŠANAS NO KRŪTS PARAŽAS PĒC ETNOLOĢIJAS, FOLKLORAS UN STRUKTURĀLĀS PSIHOLOĢIJAS DATIEM
MAŅU HIERARHIJA. SMARŽAS UN OŽA
STARPDISCIPLINARITĀTE MŪZIKAS KULTŪRAS PĒTNIECĪBĀ
TEIKAS KĀ MANTAS VIETU IZPĒTES AVOTS
THE LEGENDS ABOUT PAGAN CULT MONUMENTS IN BELARUS AND ARCHEOLOGY
LĀČPLĒSIS KĀ PĀREJAS LAIKA VARONIS
SENĀ APĢĒRBA RAKSTUROJUMA MEKLĒJUMI LATVIEŠU FOLKLORAS TEKSTOS
THE DEVELOPMENT OF LITHUANIAN ETHNIC STAGE DANCES AND MASS PERFORMANCES
JESUIT HISTORIOGRAPHY IN EARLY MODERN EUROPE
LATVIJAS ARHEOGRĀFIJA UN RAKSTĪTO VĒSTURES AVOTU SAGLABĀŠANAS UN POPULARIZĒŠANAS PROBLĒMAS
KRUSTS UN TĀ SIMBOLIKA LATVIJAS TERITORIJĀ: STARPDISCIPLINĀRIE ASPEKTI
NEKROELEMENTU IZMANTOJUMS TAUTAS DZIEDNIECĪBĀ UN KAITNIECĪBĀ
PIEDERĪBA PIE DZĪVES VIETAS KĀ VIENS NO IDENTITĀTES ASPEKTIEM
ALBUMS TERRA MARIANA - BALTIEŠU DĀVANA ROMAS PĀVESTAM 1888.G.: STARPDISCIPLINĀRS SKATĪJUMS
"THE MESSAGE OF PROTEST": ARTISTIC EXPRESSSIONS OF PUNK/HARDCORE SUBCULTURE IDEAS
FINDING AND ASKING THE RIGHT PEOPLE THE RIGHT QUESTIONS. ON THE USE OF ORAL TRADITION IN ARCHEOLOGY
THE CLOTHES OF FOLKLORE ENSEMBLES AND ETHNIC IDENTITY
APBEDĪJUMOS ATRASTIE SIEVIEŠU ROTASLIETU KOMPLEKTI - AVOTS KULTŪRAS SAKARU IZVEIDES PĒTNIECĪBĀ
KULTŪRAS DECENTRALIZĀCIJA KĀ LĒMUMU PIEŅEMŠANAS LĪMEŅU PĀRSTRUKTURĒŠANA
MUTVĀRDU VĒSTURE MŪSDIENĀS: RODIJA DOILA MEMUĀRI "RORIJS UN ITA"
SIGRIJAS UNSETES PERCEPCIJA LATVIJĀ
"JAUNAIS REĀLISMS" KĀ POSTMODERNISMA PROBLĒMA
ATKĀRTOJUMA VEIDI, FUNKCIJAS UN SEMANTISKĀS ĪPATNĪBAS MĀRAS ĶIMELES TEĀTRĪ. A.STRINDBERGA "JŪLIJAS JAUNKUNDZE"
GENDER DISCOURSE AND CHANGES IN CULTURAL CODES
KOMITEJA KULTŪRAS SAKARIEM AR TAUTIEŠIEM ĀRZEMĒS(1964-1991): FAKTI, MĪTI, INTERPRETĀCIJAS
KĀDS SVEŠINIEKS NO KURZEMES, ZĪMĒŠANAS UN GLEZNOŠANAS MĪĻOTĀJS. STENDERI BRAUNŠVEIGAS-LĪNEBURGAS HERCOGISTĒ 1759. - 1766. GADĀ
GRANĀTĀBOLA SEMANTIKA O.VAILDA PASAKU KRĀJUMĀ "GRANĀTĀBOLU NAMIŅŠ" UN P. ROZĪŠA STĀSTU KRĀJUMĀ "GRANĀTU ZIEDI"
ANNAS BRIGADERES PUBLICISTIKA
THE PLOTS OF BYELORUSSSIAN ARCHEO-FOLKLORE
SLAGŪNES CIBĒNU SENVIETAS. AIZMIRSTĀ MEKLĒJUMOS
THE SYMBOL OF THE TREE OF LIFE RESULTING FROM THE INTERFACE OF EATERN AND WESTERN CULTURES
KULTŪRAS KĀ ORIENTIERU SISTĒMAS KONCEPCIJA INTERKULTURĀLAJĀS STUDIJĀS
THE CULTURAL ENVIRONMENT AND THE ECOCRITICAL POINT OF VIEW
THE FOLKLORE OF BYELORUSSIAN CULT STONES
PODNIECĪBA LATVIEŠU FOLKROLĀ
MAZĀS VĒRTĪBAS LAUKU KULTŪRVIDĒ - FOLKLORAS UN ARHEOLOĢIJAS VIENOTĀJAS
KOSMOLOĢISKIE PRIEKŠSTATI LATVIJAS KLINŠU RAKSTOS UN SPRĒSLĪCU ORNAMENTOS
ARHEOLOĢIJAS DATI JUMJA ATTĪSTĪBAS IZPĒTĒ LATVIEŠU MĪTISKAJOS PRIEKŠSTATOS
ARHEOLOĢISKA STUDIJA PAR AUGŠZEMES PILSKALNU APLOCES VIETVĀRDIEM
LITHUANIAN ARCHEOLOGY AND FOLKLORE: TOWARDS COOPERATION
BALTU PASAULES MODEĻA ATSPOGUĻOJUMA IESPĒJAMĀS PARALĒLES FOLKLORĀ UN ARHEOLOĢISKAJĀ ORNAMENTĀ
NARRATIONS ON DREAMS AND REAM INTERPRETATIONS: RESPONDENT AND TEXT RELATIONS
BINĀRIE PRETSTATI LATVIEŠU FOLKLORĀ
HUMOUR IN J.R.R. TOLKIEN'S "THE HOBBIT" IN THE CONTEXT OF ENGLISH AND LATVIAN CULTURE
KĀRĶU PAGASTA SVĒTVIETAS UN TO FOLKLORA
LATVIEŠU UN ZVIEDRU DAIĻLITERATŪRAS TULKOJUMI (1980-1993)
IMITATION IN THE POETIC TEXT
PILGRIMAGE TO THE HILL OF CROSSES: LATVIAN CATHOLIC TRADITIONS
ARHEOLOĢISKĀS VIETAS KŪKU PAGASTA IEDZĪVOTĀJU PRIEKŠSTATOS
TOTĒMISMS AUSTRĀLIEŠU TRADICIONĀLAJĀS KULTŪRĀS
PAGĀTNE KĀ NĀKOTNE: VECTICĪBNIEKU KULTŪRAS PIEREDZE
SKATS UZ SIEVIETI LATVIJAS KINO MĀKSLĀ
"WIADOMOSCI BRUKOWE"(1816-1822) UN "DUNDURI" (1875-1878). ANONIMITĀTE 19. GADSIMTA POĻU UN LATVIEŠU SATĪRAS IZDEVUMOS
POETRY BY DANUTE PAŠKEVIČIŪTE AND ALE RŪTA: CROSSPOINTS BETWEEN ÉMIGRÉ WRITING AND THE LITERARY TRADITION
SUBCULTURE AND POSTMODERNISM: REFLECTIONS OF GLOBAL IDEAS IN LOCAL COMMUNITIES
NACIONĀLĀS IDENTITĀTES REFLEKSIJA LATVIEŠU KOMPONISTU MŪZIKĀ
HENRIKS IBSENS UN ANTONS AUSTRIŅŠ
THE NOTION OF 'MEMORY' IN THE WORKS OF TIMOTHY FINDLEY
PERFORMING CULTURE: NEW STRATEGIES OF STAGING LITHUANIAN DRAMA
TEOSOFISKĀS TRADĪCIJAS KONTINUITĀTE RĒRIHU MĀCĪBĀ
LATVISKĀ STILA MĒBEĻU DIZAINS: TEORIJA UN PRAKSE (20. GADSIMTA 20. - 30. GADI)
TEIKSMAS PAR GREDZENIEM: ĢERMĀŅU UN SKANDINĀVU MITOLOĢIJAS MOTĪVI FANTĀZIJAS ŽANRA LITERATŪRĀ
MĀKSLINIEKA UN VARAS KOLĪZIJA. GLEZNOTĀJS ALEKSANDRS DRĒVIŅŠ (1889-1938)
RAGANA ASPAZIJAS DRAMATURĢIJĀ
BERTOLDA BREHTA TEĀTRA MODELIS PĒTERA ŠTEINA IESTUDĒJUMOS
THE PECULIARITIES OF THE ANCIENT APOCALYPTIC WORLD OUTLOOK
ZĪMOLU SEMIOTIKA
MĪTISKO TĒMU INTERPRETĀCIJA MŪSDIENU OPERAS REŽIJĀ. R. vĀGNERA OPERAS "KLĪSTOŠAIS HOLANDIETIS" UN A. RUBINŠTEINA OPERAS "DĒMONS" IESTUDĒJUMI LATVIJAS NACIONĀLAJĀ OPERĀ
ZELTA LAIKMETA GAIDAS UN TEHNISKAIS PROGRESS
RAKSTU PIEMINEKĻI LATVIJAS TERITORIJĀ LĪDZ XIII GADSIMTAM KĀ KULTŪRVĒSTURISKĀS ATTĪSTĪBAS LIECĪBA
METĀLI LATVIEŠU FOLKLORĀ
MĪKLAS LATVIEŠU FOLKLORAS KONTEKSTĀ
LOTYSZE INFLANT POLSKICH. III ETNOGRĀFISKIE MATERIĀLI
ŠAMANISKIE MOTĪVI BALTU FOLKLORĀ
IESKATS SENAJĀS LATVIEŠU ZIEDOŠANAS TRADĪCIJĀS
AGLONAS CIRĪŠA EZERA UPURSALA
AUGUSTS SAULIETIS UN VIŅA "ĶĒNIŅŠ ZAULS" - TRAĢISKAIS UN PRETRUNĪGAIS
LATVIEŠU EKONOMISKAIS CILVĒKS
JURA ROZĪŠA MITOLOĢISKAIS ROMĀNS "KUŅAS DĒLS"
TRIMDAS TEĀTRA FENOMENS
LATVISKĀ IDENTITĀTE KĀ SIMBOLS
Introduction
THE LEFTISM IDEOLOGY OR NOSTALGIA FOR THE SOCIALIST PAST? SEARCHING FOR LIEUX DE MÉMOIRE IN THE POST-SOVIET CULTURAL SPACES
ANNA (ASJA) LĀCIS KULTŪRU UN IDEOLOĢIJU KRUSTPUNKTĀ
ANNA (ASJA) LĀCIS AT THE CROSSROADS OF CULTURES AND IDEOLOGIES
ASJA LĀCIS NEAPOLĒ. KĀ PORAINĪBAS KONCEPTS IETEKMĒJA VALTERA BENJAMINA UN TEODORA V. ADORNO TEKSTU STILU
ASJA LĀCIS IN NAPLES: HOW THE CONCEPT OF POROSITY INFLUENCED BENJAMIN AND ADORNO’S STYLE OF PHILOSOPHICAL WRITING
BERNHARDA RAIHA RADOŠĀ DARBĪBA LATVIJĀ: 1951–1972
BERNHARD REICH’S CREATIVE WORK IN LATVIA: 1951–1972
ANNAS LĀCIS DARBĪBA LATVIJĀ 20. GADSIMTA 20. GADOS. EKSPRESIONISMA ŽESTS
ANNA LĀCIS’S ACTIVITIES IN LATVIA IN THE 1920s: A GESTURE OF EXPRESSIONISM
THE RELEVANCE OF ASJA LĀCIS’S KINDERTHEATER TODAY: A BRAZILIAN PERSPECTIVE
POLITISKI DOKUMENTI LATVIJAS LAIKMETĪGAJĀ MĀKSLĀ
POLITICAL DOCUMENTS IN CONTEMPORARY ART OF LATVIA
INDIVĪDA UN MASAS ATTIECĪBU TRAKTĒJUMS RAIŅA LUGU RADĀMAJĀS DOMĀS
TREATMENT OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THE INDIVIDUAL AND THE COMMON PEOPLE IN THE CREATIVE THOUGHTS OF RAINIS’S PLAYS
TELPA RAIŅA DRAMATURĢIJĀ: "DIEVS UN VELNS" UN "SPĒLĒJU, DANCOJU"
LITERĀRĀ “TRAUKSMES” GRUPA UN KONSTRUKTĪVISMS
THE LITERARY GROUP “TRAUKSME” (“ALERT”) AND CONSTRUCTIVISM
LIEZĒRES RŪNAKMENS
LIEZĒRE RUNESTONE
TRADĪCIJAS KOMUNIKATĪVĀ DIMENSIJA: SAGLABĀŠANA, PĀRMANTOŠANA, IEDZĪVINĀŠANA LIETOJUMĀ
THE COMMUNICATIVE DIMENSION OF TRADITION: PRESERVATION, INHERITING, INSTANTIATION IN USE
GARLIEB HELWIG MERKEL: THE NATIONAL MOVEMENT IN LATVIA IN THE NINETHEEN CENTURY - NATIONAL HEROES AND RITUALS
MEASURING SOCIAL AND ECONOMIC IMPACT OF LARGE SCALE CULTURAL EVENTS: A SOCIAL NETWORK ANALYSIS
IDENTITĀTES MEKLĒJUMOS MODERNITĀTES PROJEKTA DRUPĀS
IN SEARCH OF IDENTITY IN THE RUINS OF THE PROJECT OF OFF-MODERNITY
CILVĒKA VIZUALIZĀCIJA 19. GADSIMTA 80.–90. GADU PERIODISKAJOS IZDEVUMOS “PAGALMS”, “ROTA”, “AUSTRUMS”, “MĀJAS VIESA MĒNEŠRAKSTS”
VISUALISATION OF THE HUMAN BEING IN PERIODICALS “PAGALMS”, “ROTA”, “AUSTRUMS”, AND “MĀJAS VIESA MĒNEŠRAKSTS” IN THE 1880s AND 1890s
TELPISKĀ IDENTITĀTE LATVIJAS SABIEDRĪBAS PRIEKŠSTATOS GLOBALIZĀCIJAS KONTEKSTĀ
ĀKSTA TĒLS KĀ KOMISKĀS PASAULES IZJŪTAS SIMBOLS VILJAMA ŠEKSPĪRA DRAMATURĢIJĀ
ON LANGUAGE TEACHING AND LANGUAGE LERNERS
INTELEKTUĀLIS UN SABIEDRĪBA
REFORMĀTU TRADĪCIJA LATVIJAS TERITORIJĀ 20.GADSIMTĀ
PILSĒTAS SEMIOTIKA. TELPA
GLOBALIZĀCIJA UN KULTŪRA VĒSTURISKĀ RETROSPEKCIJĀ
LATGALEI ZUDUŠIE PILSKALNI
LATVIJAS MODERNISMS UN KREISUMA IDEJAS. MĀKSLINIEKU ROMANA SUTAS UN ALEKSANDRAS BEĻCOVAS PIEMĒRS
LATVIAN MODERNISM AND IDEAS OF LEFTISM: A CASE STUDY OF THE ARTISTS – ROMANS SUTA AND ALEKSANDRA BEĻCOVA
ZEMEŅU LAUKA VIENTULĪBA. PĒTERIS LAĶIS, INGMĀRS BERGMANS UN KINO ESEJA
THE LONELINESS OF THE STRAWBERRY FIELD. PĒTERIS LAĶIS, INGMAR BERGMAN AND THE CINEMA ESSAY
DZIRKLES LATVIJAS PILSKALNU FOLKLORĀ
SHEARS IN THE FOLKLORE OF LATVIAN CASTLE MOUNDS
SANATORIJU UN REHABILITĀCIJAS CENTRU AINAVISKĀS VIDES UNIVERSĀLĀ DIZAINA NOZĪMĪGUMS
SIGNIFICANCE OF THE UNIVERSAL DESIGN OF LANDSCAPE ENVIRONMENT OF RESORTS AND REHABILITATION CENTRES
POLITISKO STRATĒĢIJU IMPLIKĀCIJAS KOLEKTĪVĀS INTELIĢENCES PLATFORMĀ
IMPLICATIONS OF POLITICAL STRATEGIES ON THE PLATFORM OF COLLECTIVE INTELLIGENCE
NEWSREELS AND CENSORSHIP IN ANTANAS SMETONA’S LITHUANIA, 1926–1940
DOCUMENTARY FILMMAKERS’ ANTI-COMMUNIST MANIFESTO. THE FILM “KULDĪGA FRESCOES” (AIVARS FREIMANIS, 1966)
CONNECTIVITY: THE SPACE OF DOCUMENTARY SEQUENCES IN THREE FICTION FILMS OF RIGA FILM STUDIO Divi (“Two”, 1965), Elpojiet dziļi (“Breathe Deeply”, 1967), and bols upē (“Apple in the River”, 1974)
THE PORTRAYAL OF WORKERS IN THE 1970s FILMS OF WOJCIECH WISZNIEWSKI
LATVIAN AMATEUR DOCUMENTARY FILM, 1970s–1980s: FAMILY, COMMUNITY, TRAVEL, AND POLITICS IN THE FILMS OF ULDIS LAPIŅŠ, INGVARS LEITIS, AND ZIGURDS VIDIŅŠ
THE ESTONIAN DOCUMENTARY FILM INDUSTRY: INVESTING IN THE CULTURAL GROWTH OF THE COUNTRY
INTRODUCTION. CINEMA OF THE BALTIC SEA REGION: FIRST INSIGHT
HISTORY IN THE FILMS OF JĀNIS STREIČS
UNIVERSITY STUDENTS’ HUMOUR IN DIGITAL ENVIRONMENT: INTERNET MEMES AS A FOLKLORE GENRE
THE “CREATIVE TREATMENT OF ACTUALITY”: POETICS AND VERISIMILITUDE IN LAILA PAKALNIŅA’S FILMS
VISUAL AESTHETICS OF JĀNIS STREIČS’ FILMS
MUSEUM AS AN OBJECT OF CHANGE
THE DEVELOPMENT OF ARCHAEOLOGICAL THOUGHT IN LATVIA DURING THE CONSTRUCTION OF THE RIVER DAUGAVA HYDROPOWER PLANTS
PERSONIFICATION AND EMBODIMENT IN “THE BOTTLE NECK” (FLASKENHALSEN) BY H. C. ANDERSEN AND ITS TRANSLATIONS INTO ENGLISH, LATVIAN AND RUSSIAN
GLOBAL RELATIONSHIP MANAGEMENT IN A DIGITAL WORLD
CULTURAL POLICY OF UNDEMOCRATIC COUNTRIES NOWADAYS: RELATIONSHIP BETWEEN STATE AND PRIVATE SECTORS
THE CLASH OF OPINIONS REGARDING INNOVATION IN A TRADITION: THE CASE OF THE REPERTOIRE OF LATVIAN NATIONWIDE SONG AND DANCE CELEBRATION
DO CULTURAL TOURISTS GOING TO REGIONAL CONCERT HALLS BENEFIT LOCAL ECONOMIES? A COMPARATIVE INDUCED IMPACT ANALYSIS IN LATVIA
IS EVERY PATH THE RIGHT PATH? A SEMIOLOGICAL ANALYSIS OF THE AXIOLOGICAL CHOICES IN MR NOBODY (2009)
AWARENESS RAISING AND PROTECTION OF ARCHAEOLOGICAL HERITAGE
USE OF ABUSE: THEMATIZATION OF VICTIMS AND PERPETRATORS IN THE CONTEXT OF THE HISTORICAL MASTER NARRATIVE OF LATVIA
IMAGINED RESIDENCE: REPRESENTATION OF RIGA’S RESIDENTIAL APARTMENT IN SOVIET MOVIES
TOWARDS SOCIAL CINEMA: EXTENDING OF RIGA POETIC STYLE IN THE 1970s
MODERN HOLY PLACES OF EUROPEAN AUTOCHTHONOUS RELIGIONS: THE SACRED SPACE OF LATVIANS AND DIEVTURĪBA
PRINCIPLES AND LOGIC OF THE DEPICTION OF FLOWERS IN VANITAS PHOTOGRAPHY
ARCHAEOLOGY AND ART IN LATVIA
THE ART AS RESEARCH: THE CASE OF HISTORICAL FANTASY “MECHANICAL VEIDENBAUMS”
TOWARDS THE VALUE OF THE EMERGING ART. THE CASE OF THE ART ACADEMY OF LATVIA
VISUAL INSIGHTS INTO GRAFFITI AND STREET ART IN RIGA. PHOTOGRAPHS
THE CODE OF THE STREETS. SOCIAL AND ARTISTIC EXPERIENCE OF THE WALLS OF RIGA
PROTECTION OF STREET ART (GRAFFITI) FROM THE PERSPECTIVE OF LATVIAN AUTHOR'S LAW
GRAFFITI WRITTING IN SOFIA: IDENTITY CONSTRUCTION AND URBAN SPACE
ENVIRONMENT AND ECOLOGY ISSUES IN WORKS OF GERMAN STREET ART
PRESERVATION OF STREET ART IN PARIS. AN EXAMPLE FOR RIGA?
ISSUES CONCERNING THE PRESERVATION OF GRAFFITI. DEVELOPING CONSERVATION PRACTICES WORLDWIDE
THE ROLE OF STREET ART AND GRAFFITI IN URBAN DEVELOPMENT PLANNING. THE ANALYSIS OF THE CITY OF RIGA
STREET ART MAP OF RIGA
STREET ART AND GRAFFITI IN RIGA: MOTIVATION, OPINION AND WORK PROCESS OF ARTISTS
BECOMING AN INTERCULTURAL SPEAKER IN SPANISH BY MEANS OF PROJECT BASED LEARNING
DE ESTUDIANTES DE ESPAÑOL A HABLANTES INTERCULTURALES MEDIANTE EL APRENDIZAJE BASADO EN PROYECTOS
MICHAEL CHEKHOV, SPIRITUALITY AND SOVIET THEATRE
TEACHING SPANISH AS A SECOND LANGUAGE TO INMIGRANT WOMEN. REFLECTIONS ABOUT CLASSROOM EXPERIENCES
LA ENSEÑANZA DE E/L2 A MUJERES INMIGRANTES. REFLEXIONES EN TORNO A UNA EXPERIENCIA DOCENTE
“BAŅUTA”, THE FIRST OPERA IN LATVIAN AND ITS LIBRETTO AS A HISTORICAL NARRATIVE IN THE CONTEXT OF STAGING HISTORY
Centenary of Latvia Through the Eyes of a Child
ALTERNATE HISTORIES AS GATEWAYS TO THE FUTURE
THEATRE AS COUNTER-HISTORY IN ESTONIA: THE CASE OF “BB AT NIGHT”
LUMINOUS AMBUSH: SEIZING THE HISTORICAL EXPERIENCE OF CATASTROPHE THROUGH FILM
ANSIS EPNERS’ FILM “ALIVE”: FROM DOCUMENTARY TO FICTION
CINEMATIC SHIFT FROM THE FRONT TO THE BACKGROUND. LANDSCAPE IN A POST WORD ERA
DOCUMENTARY DISCOURSE: COGNITIVE AND PHENOMENOLOGICAL REFLECTIONS ON MATTERS OF REMEMBERING AND AUDIO-VISUAL MEMORY
SCREENING SPACE IN FILM ADAPTATIONS OF ESTONIAN HISTORICAL FICTION: “THE LAST RELIC” (1969) AND “BETWEEN THREE PLAGUES” (1970)
TAKING THE ACTORS SERIOUSLY: MICHIEL VANDEVELDE’S “PARADISE NOW (1968–2018)”
TRUE DRAMATURGY VS. FICTIONAL AUTOBIOGRAPHY
INTRODUCCIÓN
THE DEMOTIVATION OF ADULT STUDENTS OF SFL: AN APPROACH FROM THE COMPLEX DYNAMIC SYSTEMS THEORY
LA DESMOTIVACIÓN DE LOS ESTUDIANTES ADULTOS DE ELE: UN ACERCAMIENTO DESDE LOS SISTEMAS DINÁMICOS COMPLEJOS
WITCHES, PRINCESSES, OGRES AND DRAGONS: TEACHING THE LANGUAGE THROUGH FOLKTALES
BRUJAS, PRINCESAS, OGROS Y DRAGONES: LA ENSEÑANZA DE LA LENGUA A TRAVÉS DEL CUENTO POPULAR
ADEQUACY, MORPHOSYNTACTIC AND LEXICAL COMPLEXITY AND ACCURACY OF ADOLESCENT L2 SPANISH WRITING
ADECUACIÓN TEXTUAL, COMPLEJIDAD Y PRECISIÓN MORFOSINTÁCTICA Y LÉXICA EN LA EXPRESIÓN ESCRITA DE ADOLESCENTES EN ESPAÑOL L2
LINGUISTIC THEORY AS THE BASIS OF TRAINING FOR TEACHING SFL
LA TEORÍA LINGÜÍSTICA COMO BASE DE LA FORMACIÓN PARA LA ENSEÑANZA DE ELE
EDUCATIONAL RESOURCES FOR THE USE OF ANCIENT TEXTS IN SFL CLASSROOM
RECURSOS DIDÁCTICOS PARA EL USO DE TEXTOS HISTÓRICOS EN LA ENSEÑANZA DE ELE
SYNTACTIC INFORMATION IN BILINGUAL AND LEARNER’S DICTIONARIES
LA INFORMACIÓN SINTÁCTICA EN LOS DICCIONARIOS BILINGÜES Y MONOLINGÜES DE APRENDIZAJE
STYLISTIC TECHNIQUES IN THE REPRESENTATION OF LATVIAN CHARACTER: A STUDY OF GATIS ŠĻŪKA’S CARTOONS
ARTISTS AND CULTURAL WORKERS AND THE LEGACY OF KGB IN THE ACTUAL PUBLIC DISCUSSION LANDSCAPE IN LATVIA
EPISTEMIC MODALITY IN SFL: CHALLENGES IN THE DESCRIPTION OF THE SEMANTICS OF SOME UNITS IN A CORPUS OF DIDACTIC MATERIALS
LA MODALIDAD EPISTÉMICA EN ELE: RETOS EN LA DESCRIPCIÓN DE LA SEMÁNTICA DE VARIAS UNIDADES EN MATERIALES DIDÁCTICOS
SUCCESS FACTORS OF A TELECOLLABORATION PROJECT IN THE CONTEXT OF SECOND LANGUAGE TEACHING AND LEARNING
FACTORES DE ÉXITO DE UN PROYECTO DE TELECOLABORACIÓN EN EL CONTEXTO DE LA ENSEÑANZA Y APRENDIZAJE DE SEGUNDAS LENGUAS
THE INTERNATIONAL “COOPERATIVE CODE” COMPARISON OF TRANSCULTURAL COMMUNICATION STRATEGIES OF EUROPEAN COOPERATIVES IN GERMANY AND AUSTRIA IN THE RAIFFEISEN YEAR 2018
LATVIAN ARTISTIC FIELD FROM THE ARTISTS’ VIEWPOINT
AN ACTOR’S SPEECH TOOLS IN THE 21ST CENTURY
PROVERBS IN THE SYSTEM OF LANGUAGE AND THEIR CREATIVE USE: A CROSS-CULTURAL VIEW
ROLE OF PARTICIPATORY GOVERNANCE IN SAFEGUARDING THE TRADITION OF THE SONG AND DANCE CELEBRATION
About the Journal
Editorial team
Contacts
Editorial team
Editorial policies
Focus and Scope
Selection policy
Peer Review Process
Publication Frequency
Open Access Policy
Publication ethics and publication malpractice statement
Indexing of Culture Crossroads
Call for papers
Application Procedure
Guidelines for Authors
Other
History